Lupta intre generatii – fictiune sau nu?

Toata lumea vorbeste despre aceasta lupta constanta intre generatii si, din punctul meu de vedere, intregul subiect este pura fictiune. Exista, din nefericire, doar pentru ca noi ne-o imaginam si o hranim zi de zi.

Sunt constienta de faptul ca exista, in societate, o ruptura intre generatii (in special generatia mea si cei cu ..10-20 de ani mai in varsta). Totul se transforma intr-un teren de paintball. Cine nimereste primul pe cine? Sunt doua tabere. Cei mai in varsta care, tinand cont de rezultatele scolare si de alte prostii inutile, generalizeaza si vin cu afirmatii in genul: “Aoleu, copiii astia n-au niciun viitor. Ce-or sa faca cu vietile lor? Eu nu mai apuc sa mananc pensie de pe urma lor. Oare copilul meu in ce societate o sa creasca? Condusa de tinerii din ziua de azi?” si ca sa fim si mai la subiect, cati dintre voi nu ati auzit din partea oamenilor mai in varsta legendara replica “Tineretul din ziua de azi”?

Tabara cealalta este reprezentata, culmea, fix de “tineret” care, de cele mai multe ori, este atacat din toate directiile. Ne sunt trantite in fata fraze pline de dezamagire, dezgust si jigniri pe care nu le meritam. Ripostam cu un “Voi ne-ati crescut!” dar.. nu ii pasa nimanui. De ce sa ripostam cu fraze cand putem riposta cu fapte si dovezi?

Cred cu tarie ca, din generatiile “oamenilor in varsta”, nu au fost toti niste genii in liceu, nu au terminat toti la Oxford, nu au ajuns presedinti sau oameni cunoscuti pe plan international. Din generatia mea sunt oameni care le-au facut pe toate si pot da infinit de multe exemple. De ce toata lumea considera ca “nota la BAC” e definitorie? De parca niste amarate de cifre iti pot hotari viitorul sau releva, cu adevarat, potentialul pe care tu il detii? E absurd.

E absurd ca in 2017 inca se mai pun etichete unor persoane care merita respect, merita apreciere, merita incurajari, merita sustinere pe orice plan. Am cunoscut multi oameni motivati, cu viziune, cu idei, cu planuri de viitor – toti se implica si muncesc pe rupte ca sa ajunga unde isi doresc. Ce primesc la schimb? O eticheta pe care scrie, intr-un mod dureros, “tineretul din ziua de azi”.

Am tot auzit, din partea multor oameni, ca ar trebui sa ofer mai mult respect oamenilor mai inaintati in varsta ca mine. Eu spun altceva. Ofer respect daca primesc din partea ta si daca il meriti.

Si ca un side note: bunicii mei au aproape 80. Traiesc la tara, au crescut in alte vremuri, mi-au crescut tatal in alte vremuri si, ulterior, m-au crescut si pe mine in alte vremuri. Le povestesc despre voluntariat, despre pasiunile mele, despre o gramada de tampenii pe care le fac si m-au sustinut mereu. Le-am spus ca vreau sa-mi iau aparatura de tatuaje si ala a fost momentul in care stiam ca vor spune NU. Am primit un DA, si in clipa aceea mi-am dat seama ca nu e problema la noi, “cei tineri”, ci la cealalta tabara de pe campul de paintball. Si daca este un lucru pe care cred ca ar trebui sa il invete toti oamenii din tabara adversa, acel lucru ar fi toleranta.

Dragon out!

17903952_1975716156048107_7865162425589435503_n

Leave a Reply

